<p>Karsten van &#39;t Wel (links) en Rutger Buijs showen hun eigen drankmerk Georgies Hard Seltzer in Stadsbrouwerij Wittenburg.&nbsp; (foto: Ab Hendriks)</p>

Karsten van 't Wel (links) en Rutger Buijs showen hun eigen drankmerk Georgies Hard Seltzer in Stadsbrouwerij Wittenburg.  (foto: Ab Hendriks)

Zevenaarse vrienden ontwikkelen verfrissend drankje

  Nieuwsflits

ZEVENAAR - De millennials gaan deze zomer massaal het nieuwe drankje Georgies Hard Seltzer ontdekken. Deze opvallende ontwikkeling is vooral te danken aan de uitgekiende samenstelling van het drankje: minder calorieën, slechts 35 kcal/100 ml, glutenvrij, laag in suikers en is licht alcoholisch, namelijk 4,5 procent. “Georgies staat inmiddels bekend om zijn gedurfd karakter. Het is een unieke blend van het beste fruit en botanische ingrediënten”, zeggen de twee enthousiaste jonge ondernemers uit Zevenaar.

door Ab Hendriks

Georgies valt binnen de Hard Selzer categorie, dit is een nieuwe categorie naast bier en wijn”, vertelt ondernemer Karsten van ’t Wel, een van de jonge ondernemers naast Rutger Buijs en Jonatan Roose. “De Hard Seltzer kwam overwaaien uit de Verengde Staten, waar het drankje inmiddels bijzonder populair is. Jongeren zien het daar als een gezond alternatief voor bier. Na onze succesvolle lancering in Amsterdam en Nijmegen is Georgies nu ook in Zevenaar geïntroduceerd. Het is onder andere te koop bij Mitra Drankenspeciaalzaak en Stadsbrouwerij Wittenburg. We gaan binnenkort ons merk over heel Nederland uitrollen!”

‘We wilden een trendy drankje op de markt brengen voor jonge mensen die bewust met voeding bezig zijn en geen hoog alcoholpercentage willen én prijs stellen op verse ingrediënten’

Basisschool

Karsten van ’t Wel en Rutger Buijs zijn sinds groep acht van de basisschool vrienden van elkaar en delen samen de passie voor het ondernemerschap. “Ik studeerde bedrijfskunde, waaronder vakken gerelateerd aan de voedingsindustrie”, vertelt Karsten. De beide ondernemers hebben ruime werkervaring opgedaan in de horeca. Ze weten exact waar ze over praten, zeker over het ontwikkelen van een Hard Seltzer, zoals hun Georgies. Rutger en Karsten hebben allebei hoge verwachtingen van hun licht alcoholische versnapering. Ze zijn ervan overtuigd, mede door hun uitgekiende strategie, dat ze een grote markt voor hun verfrissend drankje zullen aanboren.

Verse ingrediënten

“We hadden tijdens de coronapandemie tijd om Georgies te ontwikkelen. We wilden een trendy drankje op de markt brengen voor jonge mensen die bewust met voeding bezig zijn en geen hoog alcoholpercentage willen én prijs stellen op verse ingrediënten. We hebben wat smaak betreft behoorlijk lopen sparren met elkaar. Het zoeken naar een betere smaak was een boeiend proces. We kwamen tenslotte terecht bij de peer, vlierbloesem en gember!” Met het eindresultaat gingen Karsten en Rutger de boer op om een producent te vinden. “Dat lukte snel. Door de aanpak van de producent hadden wij direct een goed gevoel, mede door zijn aanpak en het zoeken naar een verantwoord eindresultaat. Bedrijven als Heineken en Coca Cola zien dat Hard Seltzer wereldwijd een groot succes wordt. Hoe dan ook, wij volgen onze eigen strategie. Wij willen klantgericht werken voor bedrijven die Georgies Hard Seltzer verkopen. Belangrijk is om daarbij samen met de klant te onderzoeken of ons kwaliteitsproduct past in de lokale markt.”

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden