Logo zevenaarpost.nl


Marc van den Boom (links) van de Stichting Vrienden van Carnaval in Boemelburg toont de rood-gele Boemelburchtvlag samen met centrummanager Ton van Lier. Op de achtergrond de etalageversiering die in 47 winkels komt te hangen. (foto: Ab Hendriks)
Marc van den Boom (links) van de Stichting Vrienden van Carnaval in Boemelburg toont de rood-gele Boemelburchtvlag samen met centrummanager Ton van Lier. Op de achtergrond de etalageversiering die in 47 winkels komt te hangen. (foto: Ab Hendriks) (Foto: Ab Hendriks)

Honderden vlaggen sieren Zevenaar

Deze week wordt de meest populaire vlag van dit moment uitgehangen. Het gaat om de rood-gele Boemelburchtvlag met de slogan Buutengewoon. De vlaggen zijn uitgegeven door de Stichting Vrienden van Carnaval in Boemelburcht.

ZEVENAAR - De vlag is onder 47 centrumondernemers verspreid. Bovendien worden er ruim honderd aan de bestaande feestverlichting in het centrum opgehangen. De verkoop van totaal duizend vlaggen aan particulieren en bedrijven, is inmiddels gestart. Deze kan voor € 10,00 bij de carnavalsverenigingen en bij Cheers!, Gemak Shop Leuven en Proeflokaal Wittenburg worden gekocht.

"Dit betekent, dat voor en tijdens het carnaval de stad Zevenaar rood-geel gekleurd zal zijn", vertelt Marc van de Boom van bovengenoemde stichting. "Het merendeel van de ondernemers ontvangt bovendien een pakket met onder meer serpentines, slingers, een groot carnavalsmasker en natuurlijk de vlag waarmee de etalages worden versierd." De vlag is het derde collectors-item die de stichting sinds 2016 op de markt brengt. in 2016 kwam het carnavalsdrankje Boemel en in 2017 de Boemelburcht sjaal. "Met de opbrengst ondersteunt onze stichting de initiatieven, die het carnaval promoten. Hiermee wordt Zevenaar nog meer de carnavalsstad van de Liemers."

Promoten

Stadsmanager Ton van Lier vindt de activiteiten van Stichting Vrienden van Carnaval in Boemelburcht waardevolle bijdragen aan de beleving van carnaval. "Onze samenwerking en dat geldt ook voor de Stichting GZK Boemelburcht, is een goed voorbeeld hoe we onze stad kunnen promoten, dit kan in de nabije toekomst op veel meer manieren. De samenwerking heeft ook bewezen dat bij initiatieven de lijnen kort zijn, dat werkt prettig." En dat geldt volgens Van Lier ook voor het Intranet dat centrumondernemers met elkaar verbindt. "De ondernemers zegden via dit medium direct toe om via hun etalages het centrum een carnavaleske uitstraling te geven."

Lees het complete artikel in de Zevenaar Post van 7 februari 2018 

Reageer als eerste
Meer berichten