Afbeelding

Sponsorloop levert ruim € 1900 op voor Stichting Vrienden van de Instuif

Algemeen

DIDAM - Deelnemers van de Stichting Spel- en Sportinstuif hielden op 17 juni een sponsorloop voor de Stichting Vrienden van de Instuif. De actie leverde €1.911,35 op.

De deelnemers verzamelden zich bij de sporthal en liepen vervolgens gezamenlijk naar het parkje naast de school. Daar gingen ze aan de slag: lopen en rennen voor het goede doel.

Wethouder Marije Eleveld van Montferland sprak de deelnemers toe voor de start. Ze prees de inzet van de lopers en bracht bidons mee die tijdens de loop werden gevuld en uitgedeeld. Eleveld bleef de deelnemers de hele loop aanmoedigen.

De lopers hadden zelf, of met hulp van anderen, sponsorgeld ingezameld voorafgaand aan de loop. Dat maakte de opbrengst van €1.911,35 extra betekenisvol voor de deelnemers.

Na afloop kregen alle deelnemers een medaille.